Total Pageviews

Monday, April 17, 2023

LV. CAUSERIE / CHAT






LV. CAUSERIE

 

Vous être un beau ciel d’automne, claire et rose !

Mais la tristesse en moi monte comme la mer,

Et laisse, en refluant, sur ma lèvre morose

Le souvenir cuisant de son limon amer.

 

Ta main se glisse en vain sur mon sein qui se pâme ;

 

                           Ce qu’elle cherche, amie, est un lieu saccagé

 

                            Par la griffe et la dent féroce de la femme.

                             Ne cherchez pas mon cœur ; les bêtes l’ont mangé.

 

Mon cœur est un palais flétri par la cohue ;

On s’y soûle, on s’y prend aux cheveux !

Un parfum nage autour de votre gorge nu…

 

Ô Beauté, dur fléau des âmes, tu le veux ?

Avec tes yeux de feu, brillants comme des fêtes,

Calcine ces lambeau qu’ont épargnés les bêtes !

 

 

 

 

 


LV. CHAT

 

 

 

 

You are a beautiful autumnal sky, rose coloured dawn!

But the sadness in me rises like a sea,

And leaves, with the tide, upon my morose lips

The burning sensation of bitter silt.

 

 

 Your hand flits in vain upon my breast which swoons;

What she searches for, my friend, is a place sacked

By the claws and teeth of a ferocious woman.

Don’t even look for my heart; the beasts have eaten it.

 

My heart is like a palace withered by the crowd;

They get drunk, curse, and pull out your hair!

( While a perfume floats about your bare neck...)

 

O beauty, hard scourge of souls, would you want it!

With your eyes on fire, brilliant like feasts,

Desiccate the lambs which have saved the other poor beasts!

 

 

 

 


 

No comments:

Post a Comment